Persbericht: OBS Trijegeaster Honk (NL) doet…

Ouwsterhaule – De leerlingen en het schoolteam van OBS Trijegeaster Honk en het Nationaal Openbaar Vervoersmuseum in Ouwsterhaule versterken elkaar tijdens de grootste vrijwilligersactie van Nederland, NL doet! In het kader van burgerschapsonderwijs knappen ze vrijdag 11 maart van 10.45 uur tot 11.30 uur met z’n allen de buitenboel van het vervoersmuseum op!

Zowel de school als het museum willen graag meer bezoekers. De school is op zoek naar nieuwe leerlingen en het museum is op zoek naar meer dagjesmensen. Hoe prachtig is het dat wij hier gezamenlijk aandacht voor vragen en elkaar helpen door te doen!
De leerlingen, het schoolteam, vrijwilligers en de medewerkers van het museum hebben er zin in! Met oude kleren, bezems, oude doeken, emmers en scheppen zullen zij samen de handen uit de mouwen steken om het vervoersmuseum voor de zomer weer helemaal netjes te maken voor heel veel bezoekers!

OBS Trijegeaster Honk (TGH)
Onze school heeft de naam “Trijegeaster Honk” gekregen. Het is een knipoog naar het verleden, heden en de toekomst. Hiermee wordt het samengaan van de drie dorpen Ouwsterhaule, Ouwster-Nijega en Oldeouwer gesymboliseerd. Onze school is een honk, een veilige plek, waar elk kind zich veilig voelt en zich op een prettige manier kan ontwikkelen tot een zelfstandige wereldburger. Op woensdag 23 maart organiseert de school ‘Open huis’ voor nieuwe ouders. Bel voor een afspraak voor een persoonlijke rondleiding met 0513-551027.

Nationaal Openbaar Vervoersmuseum (NOV)
In het Nationaal Openbaar Vervoersmuseum is een overzicht te vinden van alle facetten van het openbaar vervoer in Nederland, zoals dat zich in verschillende regio's van het land heeft voorgedaan. Daarbij wordt aandacht besteed aan het vervoer met autobussen, treinen, trams en nog veel meer!

NLDoet
Het Oranje Fonds organiseert op 11 en 12 maart 2022, samen met duizenden sociaal-maatschappelijke organisaties in het land, weer NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje het verschil te maken en ertoe te doen!

Oproep aan de media, leerlingen, ouders/verzorgers en alle andere fans van onze school: Deel de informatie uit dit bericht op eigen wijze via krantenberichten, Social media, websites enz. Bedankt!