MR, OV, GMR en Dynamische Teams
Ouders en leerkrachten hebben een gemeenschappelijk doel: de ontwikkeling en het welbevinden van de kinderen. Wij vinden het daarom belangrijk dat ouders medezeggenschap hebben binnen onze school.
Via de Medezeggenschapsraad (MR) en de Oudervereniging (OV) kunt u georganiseerd uw stem laten horen. De MR functioneert volgens de Wet op de Medezeggenschapsraden, de OV is een meer informeel georganiseerde groep ouders die voornamelijk zorg draagt voor de vele leuke activiteiten op onze school.
Wij prijzen ons rijk met een actieve MR en OV.
Medezeggenschapsraad
Namens de ouders:
Menks Fennik
Janny Reitsma
Namens het personeel:
Anna Veenje
Susan Douma (Alleen aanwezig bij stemming)
Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR)
Dit is het orgaan waarin alle medezeggenschapsraden van de openbare scholen van ons scholennetwerk Ambion vertegenwoordigd zijn. De GMR behandelt zaken die voor alle openbare scholen van belang zijn. De GMR heeft een eigen website. U vindt daar heel veel informatie betreffende medezeggenschapszaken.
Klik hier voor de website van de GMR.
OV/Dynamisch Team
Namens de ouders:
Harold Bokkers (penningmeester)
Irma Karsten
Sanne Reitsema
Namens het personeel:
Mirjam Corbier
Projecten & Dynamische Teams
Wat is een Dynamisch Team? Dit denk- en ontwikkelteam ontwikkelt een project via de fasen van design-thinking. Het team kan bestaan uit leerlingen, ouders/verzorgers, vrijwilligers, dorpsgenoten, schoolteamleden en experts.
Fasen van design-thinking:
- Ontdekken – Ik heb een uitdaging; hoe pak ik het aan?
- Interpreteren – Ik heb iets nieuws geleerd; hoe interpreteer ik het?
- Idee ontwikkeling – Ik zie een mogelijkheid; wat ga ik ontwikkelen? (+planning)
- Experimenteren – Ik heb een idee; hoe kan ik het maken?
- Verbeteren – Ik heb iets nieuws geprobeerd; hoe verbeter ik het?
Maakplein |
Wereldplein Basisvakken (Rekenen, Taal, Digitale vaardigheden en Bewegen, Burgerschap) & Talent |
Bewegend leren Bewegings-activiteiten Rekenen en taal in leskisten of een kast |
Evenementen (OV) |
In kaart brengen externe samenwerking Welke eilanden zijn er nog meer mogelijk? |
Veerbus Een bus voor acht personen voor leerlingenvervoer naar eilanden en BSO & VSO |
Kinderopvang Enquête totaalaanbod, VSO, BSO & Peuters |
Schoolbibliotheek Coördinatie uitlenen leesboeken (vrijdag één keer in de 14 dagen) |
Luizen Controle luizen in de eerste week na elke vakantie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Projecteigenaars zijn dikgedrukt